Ιστορίες του δρόμου

Πεζοδρόμια και διαβάσεις της Αθήνας: Thou shalt not pass!

Αγαπημένε μου αναγνώστη καλημέρα. Επιστροφή στο κλεινόν άστυ με ένα αγαπημένο θέμα. Πεζοδρόμια και διαβάσεις της Αθήνας, παζλ για δυνατούς λύτες!

Καταπληκτικός σχεδιασμός πάνω απ’ όλα

Θυμάστε που λέγαμε σε ένα παλιότερο επεισόδιο, για τον «Οδηγό ανασχεδιασμού αστικών οδών αρμοδιότητας δήμων» και κάτι άλλες βαρετές προδιαγραφές που ορίζουν τα πλάτη και λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά των οδών; Που λένε κάτι χαζά, ότι το ελάχιστο πλάτος όδευσης των πεζών πρέπει να είναι 1,5 μέτρο, ιδανικά 2 μέτρα; Ε, ξεχάστε τα αυτά! Εδώ θα κάνουμε ό,τι μας γουστάρει!

Πάμε να απολαύσουμε ένα ποτ πουρί από σύγχρονες αθηναϊκές επιτυχίες, for your eyes only.

Ιπποκράτους στενή διάβαση
Ιπποκράτους και Σέργιου Πατριάρχου. Από εδώ κούκλα, από εκεί πανούκλα. Το πρόβλημα θα διορθωνόταν αν θυσιαζόταν η παρόδια στάθμευση για να δημιουργηθεί ένα πεζοδρόμιο της προκοπής στο στενό σημείο μετά τη διασταύρωση.
Ιπποκράτους επικίνδυνο πέρασμα
Ιπποκράτους, στο ύψος της Μεθώνης. Πεζοδρόμιο κάτω από σκαλωσιά διατηρητέου υπό κατάρρευση. Κάνεις τον σταυρό σου (πιστεύεις, δεν πιστεύεις) και περνάς! Ο χώρος που καταλαμβάνεται από παρκαρισμένα οχήματα είναι θεωρητικά λεωφορειολωρίδα, η οποία έχει καταργηθεί σιωπηρά εδώ και χρόνια. Από όπου κι αν το πιάσεις, δεν δουλεύει το πράγμα. Απλά, διαπλατύνετε το πεζοδρόμιο και ας μείνει (και επισήμως) μία λωρίδα κίνησης για τα οχήματα. Εντωμεταξύ, με λίγο προσεκτικό σχεδιασμό, στην Ιπποκράτους χωράει και ποδηλατόδρομος, αλλά ας μην το τραβάμε τόσο.
Δαφνομήλη διάβαση πεζοδρόμιο
Δαφνομήλη, στο ύψος του Πνευματικού Κέντρου Ρουμελιωτών. Από τα όμορφα σημεία της πόλης. Τα πεζοδρόμια όχι και τόσο. Μια διαπλάτυνση του πεζοδρομίου σε βάρος αυτών των δύο θέσεων στάθμευσης, θα έδινε τη δυνατότητα δημιουργίας μιας ωραίας διάβασης προς τη νησίδα στα αριστερά και θα εξασφάλιζε ανεμπόδιστη κίνηση στην ευθεία.
Σύνταγμα άθλιο πεζοδρόμιο
Λεωφ. Αμαλίας, στο ύψος της εισόδου του Εθνικού Κήπου, στο φανάρι της Ξενοφώντος. Ανάμεσα στο περίπτερο με τα τουριστικά «καλούδια», τις κολώνες και τα δέντρα, περισσεύει δεν περισσεύει 1,5 μέτρο κίνησης, σε ένα σημείο από όπου διέρχονται καθημερινά χιλιάδες άνθρωποι. Χάιλαιτ, το στραβοχυμένο πεζοδρόμιο.

Ο κάδος είχε τη δική του ιστορία

Μία ιδιαίτερη κατηγορία εμποδίων στον καθημερινό αγώνα δρόμου της πόλης αποτελούν οι κάδοι απορριμμάτων. Ακούω τις πρώτες φωνές δυσπιστίας. Και τι θέλεις τώρα κυκλοφοριολόγε; Να βγάλουμε τους κάδους και να πετάμε τα σκουπίδια στον δρόμο; Εεε, όχι ακριβώς (αν και, μεταξύ μας, θα είχε πλάκα η συγκεκριμένη ιδέα για μια-δυο μέρες, μπορώ να φανταστώ ιδιαιτέρως κωμικοτραγικά σκηνικά). Απλά θα ήθελα οι κάδοι να μπαίνουν σε νορμάλ θέση! Όπου νορμάλ, σημαίνει:

  • Όχι πάνω σε διαβάσεις πεζών. Αυτονόητο; Κάθε άλλο…
  • Όχι μέσα στο οδόστρωμα. Σε εσοχή ή ανάμεσα στα παρκαρισμένα οχήματα. Αυτονόητο και αυτό; Χμμμ.
  • Όχι πριν τη διασταύρωση, γιατί περιορίζουν την ορατότητα στα οχήματα που προσεγγίζουν τον κόμβο. Σοβαρά, αυτό είναι πολύ επικίνδυνο θέμα. Πλας, εφόσον τα απορριμματοφόρα γεμίζουν από την πίσω πλευρά, αυτό σημαίνει ότι αναγκάζονται να σταθούν μέσα στον κόμβο όσο διαρκεί το άδειασμα του κάδου. Μετά τη διασταύρωση παιδιά, μετά τη διασταύρωση!
  • Όχι σε στενά πεζοδρόμια, επειδή ντε και καλά πρέπει να μπει ένας κάδος εκεί γύρω. Οι περισσότεροι δρόμοι έχουν κατά τόπους παρόδιες στοές που δίνουν ανάσα στην κίνηση των πεζών. Φτιάξτε τις εσοχές των κάδων σε αυτά τα σημεία, ας είναι 20 μέτρα πιο πέρα.
Ασκληπιού διάβαση κάδοι
Ασκληπιού και Σμολένσκι. Δύο κάδοι πάνω στη διάβαση πεζών. Ο καλός γείτονας κάνει τον καλό νοικοκύρη λέει το σλόγκαν του δήμου. Ο καλός δήμος τι κάνει;
Ασκληπιού διάβαση κάδος
Ασκληπιού και Βουλγαροκτόνου. Κάδος, κολώνα και παρκαρισμένα, δεν περνάς κυρά Μαρία.
Χαρ. Τρικούπη λάθος τοποθέτηση κάδου
Χαριλάου Τρικούπη. Κάδος σε εσοχή στο πιο στενό σημείο του πεζοδρομίου. Ακριβώς από πίσω υπάρχει στοά, κανείς δεν σκέφτηκε να τοποθετήσει τον κάδο 10 μέτρα πιο κάτω.
Ασκληπιού κάδος
Ασκληπιού και Σέργιου Πατριάρχου. Ο κάδος είναι κυριολεκτικά μέσα στο οδόστρωμα. Το πεζοδρόμιο μισού μέτρου ας μην το σχολιάσουμε καν. Να έμπαινε ο κάδος στην αριστερή πλευρά του δρόμου που έχει χώρο δεν παίζει, ε;
Σκουφά διάβαση λάθος τοποθέτηση κάδου
Σκουφά και Δημοκρίτου. Κάδος πριν από τη διασταύρωση (επιβραβευμένος και με την καινούρια κίτρινη διαγράμμιση του δήμου). Επικίνδυνη τοποθέτηση καθώς μειώνει την ορατότητα όσων προσεγγίζουν από το στοπ της οδού Δημοκρίτου. Το εξαντρίκ σχέδιο του δήμου με τα καρότσια στη διάβαση είναι όλα τα λεφτά πάντως!

Κάπου εδώ θα κλείσουμε για σήμερα αγαπημένε μου αναγνώστη. Ραντεβού την επόμενη Κυριακή, με ακόμα περισσότερες κακοτεχνίες! Και, όπως πάντα, απλές προτάσεις επίλυσης.

Έως τότε, καλή εργατική πρωτομαγιά!

Ο μικρός κυκλοφοριολόγος

1 Σχόλιο

  1. Σωκ

    Αγαπητέ μικρέ συγκοινωνιολόγε,

    καταρχάς μπράβο που έβαλες αυτή την αγγλικούρα στον τίτλο, και όχι το “no passaran” κρατώντας για το τελευταίο τη χρήση του μου μόνο με θετική χροιά.

    Ένα απολαυστικό οφθαλμόλουτρο αθηναϊκής σαβούρας.

    Κοιτάζοντας τη φωτό από τη Λ. Αμαλίας, το μάτι χτύπησε στο πεζοδρόμιο και ανυπομονούσα για το σχόλιο. Το “στραβοχυμένο πεζοδρόμιο” είναι φράση που θα μπει στα βιβλία, όταν θα έχουμε μία καλύτερη κοινωνία. Ίσως είναι ήδη στα βιβλία σε ένα μικρό χωριό της Αφρικής, όπου έχουν μόνο πεζοδρόμια (δεν έχουν άλλα μέσα μεταφοράς), με αποτέλεσμα να έχουν για αυτά πολλές λέξεις που τα περιγράφουν, όπως οι Εσκιμώοι για το χιόνι.

    Αυτός ο βλαχοδήμαρχος, ο αναλφάβητος, ο νοητικά καθυστερημένος, ο “σαχλόμαγκας” (Social Waste, στο Βοριάς και Λίβας), ο γιος της Ντόρας, διευθέτησε λέει τους κάδους με μπογιές και πλαστικά. Δηλαδή είπε: είστε ουγκαντέζοι και σας το φωνάζω.

    Σωκ

Σχολίασε το

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

© 2024 paradromos

geo.dimis.79@gmail.com