Ιστορίες του δρόμου

Ο μικρός περίπατος μέρος δεύτερον

Αγαπημένε μου αναγνώστη συνεχίζουμε τον μικρό μας περίπατο σήμερα. Τελικός προορισμός Ομόνοια. Στα καλύτερα σας πάω πάντα κουφάλες, δεν έχετε παράπονο!

Γύρω γύρω όλοι, στη μέση το Πανεπιστήμιο

Την προηγούμενη εβδομάδα αφήσαμε τη βόλτα μας στην οδό Σίνα, θαυμάζοντας τη νέα αφετηρία του 022 να προσπαθεί να δικαιολογήσει τη συνεχιζόμενη αντίστροφη μονοδρόμηση, που κατά τα άλλα κατέστη ανούσια μετά την κατάργηση του ανάποδου λεωφορειόδρομου της Πανεπιστημίου.

Σίνα αφετηρία 022 Ακαδημία Νέα Κυψέλη
Η αφετηρία του 022 στην οδό Σίνα. Έχω να καταγγείλω το κουτσούρεμα της γραμμής, που παλιά συνέχιζε προς Κολωνάκι και Αμπελόκηπους, τώρα φτάνει με το ζόρι στην Ακαδημία, αίσχος κύριε πρόεδρε (του ΟΑΣΑ).

Φτάνουμε λοιπόν στο Πανεπιστήμιο, το οποίο έχει αρχίσει να παίρνει την τελική του μορφή. Η δεξιά πλευρά έχει ολοκληρωθεί και μένουν κάτι ψιλά στην αριστερή. Ωραία πράγματα, αρχοντικά, με τα μάρμαρά του, λίγο τσιμεντάκι για πιο μοντέρνο, παρτέρι και τα ρέστα. Βγάζει λίγο μάτι όταν έχει ήλιο αλλά δεν βαριέσαι, μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος.

Παραφωνία, ο στύλος του ΗΛΠΑΠ μπροστά από την είσοδο του μετρό, εδώ μου κάθεται ρε παιδιά τόσα χρόνια, τον άφησαν στη θέση του τελικά… Α, και το σκαλοπατάκι μπροστά στη Βιβλιοθήκη, παγιδούλα για τους αφηρημένους.

Βιβλιοθήκη ανάπλαση Πανεπιστημίου
Η ανάπλαση μπροστά από τη Βιβλιοθήκη ολοκληρώθηκε. Πείτε με ψυχαναγκαστικό αλλά αυτό το σκαλοπάτι δεν μπορούσαν να το φέρουν ίσα;
Πανεπιστήμιο σταθμός μετρό κολώνες ΗΛΠΑΠ
Η κολώνα του ΗΛΠΑΠ μπροστά από την έξοδο του μετρό. Ένα τηλέφωνο στον ΗΛΠΑΠ χάθηκε να κάνετε ρε παιδιά, να την πάει 2 μέτρα πιο πέρα; Καλά, η άλλη στο βάθος έχει βγει 5 μέτρα οφσάιντ.

Κάτι ξεχάσαμε εδώ

Προσπερνάμε τη Βιβλιοθήκη και περνάμε το φανάρι απέναντι, να δούμε τι γίνεται και από εκεί. Νορμάλ πράγματα, τα έργα συνεχίζονται, μένει να φυτευτεί το παρτέρι και να ασφαλτοστρωθεί η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας.

Πανεπιστημίου Ιπποκράτους έργα ανάπλασης
Αριστερό πεζοδρόμιο, στο ύψος της Ιπποκράτους. Τσούκου τσούκου τελειώνει κι αυτό.

Φτάνουμε στην Πεσμαζόγλου και… έκπληξη! Τα αγαπημένα ροζ πλακάκια μας χαιρετούν από το βάθος! Τι έγινε ρε παιδιά; Αυτή τη μεριά την ξεχάσαμε; (ρητορική ερώτηση). Α, μισές δουλειές κάνουμε εδώ πέρα μου φαίνεται. Αν υποψιαστώ ότι θα εξαντλήσουμε και τη δεύτερη τετραετία για αυτό το κομμάτι, θα πεθάνω…!

Πανεπιστημίου Πεσμαζόγλου τέλος ανάπλασης
Πανεπιστημίου και Πεσμαζόγλου. Η αριστερή πλευρά του δρόμου από εδώ και κάτω δεν θα προλάβει τις δημοτικές εκλογές (ας ελπίσουμε να προλάβει τουλάχιστον τις επόμενες). Μ’ αυτά και μ’ αυτά έμεινε αμανάτι 1,5 λωρίδα στα αριστερά του δρόμου, αυτή τι θα την κάνουμε τώρα;
Πανεπιστημίου Σανταρόζα παλιό παρτέρι
Το παρκάκι μπροστά από την οδό Σανταρόζα αδιαφορεί για τις σκοτούρες του μεγάλου περιπάτου.

Εντάξει, καλό το ροζ πλακάκι αλλά ο λαός θέλει μάρμαρο, πώς να το κάνουμε. Περνάμε πάλι απέναντι (σας έχω ζαλίσει, το ξέρω) να ευφρανθεί η ψυχή μας. Τουρίστες σέρνουν τις βαλίτσες τους, ζητιάνοι γυρεύουν τον οβολό τους, κόσμος περιμένει στη στάση του τρόλεϊ και εμείς νιώθουμε μια ανάταση πατώντας τις ιερές πλάκες της ανάπλασης.

Πανεπιστημίου αριστερή λωρίδα πλάτους 5 μέτρων
Η άχαρη 1,5 λωρίδα στην αριστερή πλευρά του δρόμου συνεχίζει ακάθεκτη μέχρι τη στροφή του δρόμου πριν την Πατησίων.
Πανεπιστημίου Χαρ. Τρικούπη διάβαση
Πανεπιστημίου και Χαρ. Τρικούπη. Τουρίστες και σωλήνες, ενδιαφέρουσα σύνθεση.
Πανεπιστημίου Ρεξ στάση τρόλεϊ
Στο Ρεξ, μόλις μπήκαν τα στέγαστρα στη στάση του τρόλεϊ. Εντωμεταξύ, στη μια άκρη το ένα στέγαστρο, στην άλλη άκρη το δεύτερο, από εδώ η πινακίδα της στάσης, στο βάθος η πινακίδα της τηλεματικής. Απλωτή στάση το δίχως άλλο.
Πανεπιστημίου Τιτάνια εσοχή τροφοδοσίας
Συμπαθητική εσοχή με κυβόλιθους για στάση οχημάτων μπροστά από το ξενοδοχείο Τιτάνια. Το μαύρο βανάκι στη μέση έχει πιάσει όλον τον χώρο με αποτέλεσμα το ταξί και ένα άλλο βανάκι στο βάθος να σταματήσουν μέσα στον δρόμο. Γιατί αυτοί είστε, που λέει και μια ψυχή.
Πανεπιστημίου Θεμιστοκλέους στάση τρόλεϊ
Έργα στη στάση του τρόλεϊ στο ύψος της Θεμιστοκλέους. Σημείο άξιο σχολιασμού, η πινακίδα της τηλεματικής που είναι ταπωμένη από τη μία πλευρά (όπως συμβαίνει με τις περισσότερες πινακίδες τηλεματικής). Ήθελα να ‘ξερα, τι τους πειράζει εκεί στον ΟΑΣΑ οι πινακίδες να διαβάζονται και από τις δύο πλευρές;

Ομόνοια, ο πνεύμονας της πόλης

Με τα πολλά, καταλήγουμε επιτέλους στην αγαπημένη Ομόνοια. Ανοίγουμε διάπλατα τα πνευμόνια μας και αφήνουμε τον φρέσκο αέρα από τις συσκευές καθαρισμού του δήμου να κατακλύσει τα σωθικά μας! Ααααχ, ανάσανα… Δέντρα και μαλακίες, εδώ μιλάμε για cutting edge technology κυρίες και κύριοι!

Η πλατεία καθαυτή είναι πάνω κάτω όπως τη θυμάστε. Δυσλειτουργική και άχαρη, με κλειστές στενές λωρίδες κυκλοφορίας, η δεξιά λωρίδα είναι πλήρως κατειλημμένη από ταξί και τουριστικά λεωφορεία, και τα διερχόμενα οχήματα στριμώχνονται όπως όπως προσπαθώντας να σημαδέψουν τις εξόδους της Γ’ Σεπτεμβρίου και της Αγίου Κωνσταντίνου. Τα πεζοδρόμια αλλού τεράστια και άδεια, αλλού στριμόκωλα λόγω χωροκατακτητικών περιπτέρων και τραπεζοκαθισμάτων, με δύο λόγια όλα καλά.

Πανεπιστημίου Πατησίων κυκλοφοριακή συμφόρηση
Η διασταύρωση Πανεπιστημίου και Πατησίων. Άλλος ψηλός άλλος κοντός, ψάξε βρες άκρη. Ποτέ μου δεν συμπάθησα την κυκλοφοριακή ρύθμιση με την κατάργηση του κυκλικού κόμβου της πλατείας και τη διοχέτευση της κίνησης από Πειραιώς προς Γ’ Σεπτεμβρίου μέσω της Αιόλου. Το είπα και ησύχασα. Μια μέρα θα σας πω και μια πρόταση που έχω σκεφτεί, αλλά δεν είναι της παρούσης.
Ομόνοια στάση λεωφορείου
Σας έχω πρήξει με τις στάσεις λεωφορείων σήμερα, το ξέρω. Αλλά κι αυτές βγάζουν μάτι ρε παιδί μου! Ο ΟΑΣΑ ζει μεγάλες στιγμές, δεν το συζητώ…
Ομόνοια πιάτσα ταξί και συσκευή καθαρισμού αέρα
Στην πιάτσα ταξί της Ομόνοιας, τα ταξί απαξιούν να χρησιμοποιήσουν την ειδική εσοχή και προτιμούν να καταλαμβάνουν τη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας της πλατείας, γιατί…έτσι. Ευτυχώς που έχουμε τις συσκευές καθαρισμού αέρα και παίρνουμε μια ανάσα!
Ομόνοια τουριστικά λεωφορεία κλείνουν μία λωρίδα κυκλοφορίας
Τα τουριστικά λεωφορεία κάνουν μόνιμη κατάληψη της δεξιάς λωρίδας στο τμήμα μετά την Γ’ Σεπτεμβρίου και τα οχήματα που κινούνται προς την Αγίου Κωνσταντίνου στριμώχνονται αναγκαστικά σε δύο λωρίδες – και αν σας αρέσει.
Ομόνοια οδός Δώρου πεζοδρόμιο
Το πεζοδρόμιο μπροστά από το παλιό Νέον, πάντοτε φιλόξενο για τους περαστικούς.

Με αυτές τις εικόνες ολοκληρώνεται ο μικρός μας περίπατος αγαπημένε μου αναγνώστη. Μας πήρε λίγο παραπάνω από τα πολλά ζιγκ ζαγκ, μία από τη δεξιά πλευρά, μία από την αριστερή, αλλά ήταν απαραίτητο για να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης.

Η τελική εικόνα ομολογώ ότι δεν είναι κακή, με κάποιες εξαιρέσεις που σχολιάσαμε παραπάνω. Το βασικό πρόβλημα είναι ότι αυτή η ανάπλαση θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε έναν χρόνο το πολύ, αντ’ αυτού ταλαιπώρησε μια ολόκληρη πόλη για 3,5 χρόνια! Και μάλιστα, χωρίς να ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις, καθώς έχει μείνει ένα σεβαστό τμήμα στην αριστερή πλευρά του δρόμου από την Πεσμαζόγλου μέχρι την Ομόνοια, το οποίο θα μας απασχολήσει για ποιος ξέρει πόσους μήνες ακόμα. Αυτό, μαζί με το υπέρογκο κόστος της παρέμβασης και τα πεταμένα λεφτά στα πρόχειρα «πιλοτικά» έργα της πρώτης φάσης, είναι και τα βασικά σημεία κριτικής που μπορούμε να κάνουμε – και θα κάνουμε, αμ πώς δηλαδή, μπρίκια θα κολλήσουμε;

Καλή Κυριακή και καλό βόλι. Αν και μεταξύ μας θα με έψηνε ένα σενάριο Σαραμάγκου περί φωτίσεως να μην πατήσει κανείς και να αναγκαστούν να επαναπροκηρύξουν τις εκλογές. Δεν γίνονται αυτά στην πραγματική ζωή θα πεις. Μπορεί να έχεις και δίκιο. Τέλος πάντων, κάνε ό,τι καταλαβαίνεις, μεγάλο παιδί είσαι.

Ο μικρός κυκλοφοριολόγος

2 Σχόλια

  1. Αθανάσιος Κίζος

    Η Ομόνοια είναι ένα χάος και η κυκλοφορία γύρω της ακόμη χειρότερη. Βέβαια, δεν την θυμάμαι καλύτερη ακόμη και όταν ήταν κυκλική.

  2. Μc Φανούρης

    Τον έφαγε τον Μπακογιάννη ο παράδρομος!

Σχολίασε το

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

© 2024 paradromos

geo.dimis.79@gmail.com